Komunikaty

Zawiadomienie Wójta Gminy Darłowo z dnia 24.11.2025 r. o wydłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w toku postępowania administracyjnego zmierzającego do wydania decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia polegającego na budowie i eksploatacji elektrowni fotowoltaicznej na pow. do 43 ha w obrębach Zagórzyn, Dobiesław, Wiekowice, gm. Darłowo

RK.6220.3.2025

Darłowo, dnia 24.11.2025 r. 

ZAWIADOMIENIE

 

Na podstawie art. 36 § 1 i 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572), zwanej dalej ustawą Kpa, w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą OOŚ,

 

Wójt Gminy Darłowo zawiadamia

 

iż w toku postępowania administracyjnego wszczętego na wniosek z dnia 10.09.2025  r. p. Pawła Myślewskiego, przedstawiciela inwestora SUNON 4 Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Rolniczej 6A, 88-200 Radziejów, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie i eksploatacji elektrowni fotowoltaicznej na pow. do 43 ha wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działkach ewidencyjnych nr 10/2 obręb Zagórzyn, 3/2, 8/5, 8/7 obręb Dobiesław, 415, 416, 419, 421/1, 421/2 obręb Wiekowice, gm. Darłowo, wyznacza się nowy termin rozstrzygnięcia sprawy do dnia 16.01.2026 r.

 

Powyższe wynika z oczekiwania na uzupełnienie dokumentacji, w tym analizy akustycznej. Inwestor pismem z dnia 12.11.2025 r. wystąpił o przedłużenie terminu na uzupełnienie karty informacyjnej przedsięwzięcia do dnia 10.12.2025 r.

 

Jednocześnie, tut. organ informuje o wpłynięciu opinii organów współdziałających, tj. Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Sławnie (opinia sanitarna z dnia 14.10.2025 r., znak: N-ZNS.9022.1.32.2025) o braku konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz Dyrektora Zarządu Zlewni w Koszalinie PGWWP (opinia z dnia 16.10.2025 r., SK.ZZŚ.4901.185.2025.IW) - o braku konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na stan zasobów wodnych i zagrożenie osiągnięcia celów środowiskowych z uwzględnieniem poszczególnych warunków i wymagań. Ponadto informuję, iż pismem z dnia 13.10.2025 r., znak: WST-K.4220.294.2025.MG, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wezwał Inwestora o przedłożenie stosownych uzupełnień i wyjaśnień do karty informacyjnej przedsięwzięcia.

 

Strony postępowania zostają zawiadomione z dniem 24.11.2025 r. poprzez obwieszczenia udostępnione na: Stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Darłowo https://bip.gminadarlowo.pl/, tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Darłowo oraz tablicy ogłoszeń w sołectwach: Domasławice, Dobiesław, Wiekowice.

 

Art. 36 § 1 ustawy Kpa. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić strony, podając przyczyny włoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.

 

Poucza się, iż zgodnie z art. 37 § 1 ustawy Kpa – stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia do organu wyższego stopnia, tj. Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem organu prowadzącego postępowanie – Wójta Gminy Darłowo.

 

Art. 49 ustawy Kpa. Zawiadomienie bądź doręczenie uznaje się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

 


 

INFORMACJE PODAWANE W PRZYPADKU POZYSKIWANIA DANYCH OSOBOWYCH W INNY SPOSÓB NIŻ OD OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ

  1. Zgodnie z art. 14 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz. Urz. UE L119 z 4 maja 2016 r.). informuję, że Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Darłowo z siedzibą w Darłowie, ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo; mail: poczta@ugdarlowo.pl; tel.: (+48) 94-344-63-01. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@ugdarlowo.pl.
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania o wydanie decyzji  o środowiskowych uwarunkowaniach, na podstawie art. 6 ust 1 lit. c i e RODO, w związku z art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.).
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w następujących kategoriach: numer działki ewidencyjnej, numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko, adres do korespondencji, charakter stanu władania.
  4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą w szczególności strony postępowania, organy biorące udział w postępowaniu, operator pocztowy Poczta Polska, archiwum państwowe; dane Pani/Pana mogą być udostępniane przez Wójta Gminy Darłowo podmiotom upoważnionym do uzyskania informacji na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.) oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
  5. Podane przez Panią/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do archiwizacji tj. co najmniej 25 lat, a potem wieczyście w archiwum państwowym.
  6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (*jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
  8. Źródłem pochodzenia Pani/Pana danych osobowych są: wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków pozwalający na ustalanie stron postępowania, jednostki samorządu terytorialnego, sądy powszechne, lub też pochodzą one ze źródeł publicznie dostępnych.
  9. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu.

Rejestr zmian

Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Izabela Sielska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 listopada 2025 11:37
Dokument wprowadzony do BIP przez: Maciej Rudnikowski
Ilość wyświetleń: 8
24 listopada 2025 13:09 (Maciej Rudnikowski) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
24 listopada 2025 13:07 (Maciej Rudnikowski) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
24 listopada 2025 11:59 (Maciej Rudnikowski) - Ukrycie dokumentu.